Duża norweska stocznia zatrudniająca Polaków upadła - Kleven Verft bankrutem. W ubiegły piątek, zarząd stoczni Kleven Verft AS i dwóch spółek zależnych - Kleven Maritime Contract AS i Kleven Maritime Technology AS zgłosił wniosek o upadłość. Z decyzją nie zgadza się dyrektor zarządzający Tomislav Debeljak.
Szok, bezradność i wielka niewiadoma odnośnie przyszłości to dzisiejsze nastroje w firmach w Polsce, Europie i na Świecie. Szybkość rozprzestrzeniania się epidemii koronawirusa oraz coraz bardziej drastyczne środki wprowadzane przez rządy, z jednej strony, wydają się być konieczne, z drugiej, z dnia na dzień, powiększają obawy o przyszłość gospodarki i biznesu. „Przedłużanie kwarantanny zabije więcej ludzi niż koronawirus” te słowa Donalda Trumpa doskonale obrazują dzisiejsze odczucia w gospodarce, również w firmach z sekt
Stocznia Marine Projects Ltd. powstała w 1989 roku. Specjalizuje się w budowie gotowych jednostek: masowców, kontenerowców, promów typu ro-ro, holowników portowych oraz pontonów do transportowania ładunków wielkogabarytowych. Jest też kooperantem stoczni dostarczającym częściowo wyposażone kadłuby statków, sekcje i bloki kadłubów oraz kompletne nadbudówki. W 2019 postawiła na statki rybackie, z naciskiem na jednostki LFC o najwyższym poziomie innowacyjności na rynku. Jej technologie i wykonanie docenili armatorzy na całym
Kolejny statek do obsługi morskich farm wiatrowych typu SOV (Service Operation Vessel) o numerze budowy NB 315 wypłynął z zewnętrznego doku stoczni Ulstein Verft i został ustawiony na nabrzeżu. Statek przygotowuje się teraz do swoich pierwszych prób morskich, które będą miały miejsce na początku marca. Warto przypomnieć, że częściowo wyposażony kadłub tej jednostki został zbudowany w gdyńskiej stoczni Crist.
Chorwacka grupa przemysłowa DIV Group zdecydowała się na zakup norweskiej stoczni Kleven Verft od firmy Hurtigruten. DIV Group jest już obecnie właścicielem Brodosplitu, największego chorwackiego zakładu stoczniowego.
18 września w Stoczni Crist położono stępkę pod budowę drugiego polarnego wycieczkowca National Geographic. Ultranowoczesny statek powstaje dla Amerykańskiej firmy Lindblad Expeditions Holdings. Głównym wykonawcą jest norweska stocznia Ulstein jednak to w polskiej stoczni powstaje w dużym stopniu wyposażony kadłub jednostki.
Stocznia CRIST przekazała częściowo wyposażony statek dla morskiej energetyki wiatrowej. Jednostka o numerze budowy NB 315 powstała na zamówienie stoczni Ulstein Verft AS. Do Norwegii wyruszyła w czwartek.
Color Hybrid ochrzczony. Uroczystość nadania imienia największemu na świecie promowi hybrydowemu typu plug-in, czyli ładowanemu z lądu podczas postoju w porcie, odbyła się w miniony piątek w Sandefjord. Od 16 sierpnia tego roku jednostka pływa na trasie łączącej tę norweską miejscowość z Strömstad w Szwecji. Jej częściowo wyposażony kadłub zbudowano w stoczni CRIST w Gdyni.
Color Hybrid już u armatora. Stocznia Ulstein Verft przekazała nowoczesny hybrydowy prom Color Line w miniony czwartek. To największa na świecie nowa jednostka typu plug-in – ładowana z lądu podczas postoju w porcie. Jej częściowo wyposażony kadłub zbudowano w stoczni CRIST w Gdyni.
Norweska stocznia Ulstein dostosowała swoją konstrukcję odwróconego kadłuba specjalnie dla statków ropax.